Digitale værktøjer

I Hvidovre kommunes skole og klubvæsen benytter vi kun digitale værktøjer der er vurderet ud fra principperne fra persondataforordningen og mulighederne i læringsrummet.

Alle medarbejdere benytter kun de værktøjet der stilles til rådighed og følger de retningslinjer der er for benyttelse af værktøjet.

Du kan her på siden læse mere om de værktøjer der er godkendt til brugen i Hvidovre Kommunes skoler og klub. Der er forskel på adgangen for den enkelte institution, da der skal købes abonnement på de fleste værktøjer.

Luk alle
Åbn alle

TIMSS

ReadIT - projektet

Hele kommunen kommunikationsplatform.

Hver institution har en anvendelsesstrategi for brugen af platformen og tydelige retningslinjer for opbevaring af følsomme persondata. Når du bruger Aula, er det forventet at hun kommunikerer professionelt med forældre, børn og kollegaer. 

Her kan du læse kommunes anvendelses strategi og procedure for adgang- og rettighedstildeling. 

Digitalt læsefællesskab og skolebibliotek

Anbefalinger for anvendelse af gaming

Det er centralt at hver institution forholder sig til anbefalinger og tager velovervejede beslutninger for hvordan gaming kan anvendes pædagogisk og teknisk. 

Alle fag https://fagportaler.gyldendal.dk/

Kvikmat Link

Webprøver matematik Link

Læsevejlederportal Link

 

IST har TEA, Tabules, fravær og TRIO. Alle værktøjer der bruges i den administrative drift af skolerne.

Gyldendal KvikMat

link til login KvikMat

Clio

Alinea 

Matematikfessor 

Henvender sig primært til de ældste elever.

 

Forside til alle tre portaler Link 

 

Lidt om de portaler:

  • PRØV! mundtlig: Til den daglige matematikundervisning og til organisering af de mundtlige prøver efter 9. og 10. klassetrin.

  • PRØV! skriftlig: Til den daglige undervisning, differentiering og brobygning. Programmet understøtter arbejdet med den skriftlige del af matematikundervisningen til 7.-10. klassetrin.

  • PRØV! udfordringer: Til fordybelse og problemregning. Differentierede udfordringer i matematik på (7.), 8. 9. og 10. klassetrin. PRØV! udfordringer er gratis.

Læringsplatform 

- ugeplaner

- meddelelsesbogen

www.Meebook.com

 

https://www.skoletube.dk/

27 digitale værktøjer til kreativ leg og læring

Skoletubes værktøjer er webbaserede og tilgængelig på alle devices. Elevernes produktionerne gemmes privat, kan deles i kanaler eller på andre platforme. Streaming og plads er ubegrænset.

Her er link til en samlet oversigt, kræver g2650 login

https://docs.google.com/document/d/18VWaFqcOP8RTcIhNQrMyLVe5OWChFb3PJMeZx3gHGSw/edit

Retningslinjer for brugen af Tinkercad

Bruges værktøjer Tinkercad i skole eller klub skal ovenståenden retningslinjer følges. 

Tinkercad er en gratis web app der bruges til 3D design og arbejdet med designtænkning. 

Webprøver matematik indeholder både skriftlige og mundtlige prøveoplæg.

Link til webprøver

To typer af prøver:

  • Øveprøverne er elevernes mulighed for at træne opgaverne på egen hånd. Resultaterne er ikke synlige for læreren.

  • Bookingprøverne efterligner testsituationen ved de nationale tests. Prøverne skal bookes af læreren og afvikles i et bestemt tidsrum. Resultaterne deles automatisk med læreren ved prøvens afslutning. Til de bookede webprøver kan resultater og statistik over prøven findes på booking.webproever.dk

De tre nedenstående værktøjer er tilføjelser i google chrome. Du finder med i øverste højre hjørne under puslespilbrikken

TxtAnalyser

AppWriter

Equatio Equatio - kom i gang

 

Luk alle
Åbn alle

Lego har apps til lego spike og lego wedo, som gerne må bruges i undervisningen. Eleverne mp ikke logge ind i løsningen.